а) крупами;
б) плодами;
в) хлібом.
ІІ. Завершіть думку
1. Торговельна діяльність - це… ініціативна, систематична, виконувана на власний ризик для одержання прибутку діяльність юридичних і фізичних осіб щодо купівлі та продажу товарів кінцевим споживачам або посередницької операції, або діяльність із надання агентських представницьких, комісійних та інших послуг у просуванні товарів від виробника до споживача.
2. Суб'єкти торговельної діяльності - це...
3. Строк придатності товару - строк…
4. Гарантійний строк – строк…
5. Капусту квашену відпускають покупцям...
6. Товари, на які поширюються гарантійні терміни експлуатації повинні мати…
7. Кожна партія хліба та хлібобулочних виробів повинна супроводжуватися документами про якість і безпеку, у яких зазначається... дата виготовлення та година виймання з печі, від якої відраховується термін придатності.
8. У магазині (відділі) галантерейних товарів можуть продавати супутні товари, а саме... рукавиць та рукавичок, тапочок, хусток ‚ шарфів, блузок, сорочок, панчіх, шкарпеток, парфумерно-косметичних товарів і туалетного мила тощо.
9. До продажу товарів побутової хімії допускаються особи віком 55 тільки... з дозволу медичних органів.
10. Продаж вогненебезпечних та отруйних побутових хімічних речовин забороняється особам … у стані алкогольного сп’яніння.
11. Інформація про розміри взуття надається у магазині в … метричній та штихмасовій системі … нумерації
12. Тонкі та легкі тканини відмірюють способом... відкидання тканини на прилавок при вільному (без натягання) прикладанні тканини до метра;
13. Важкі вовняні тканини відмірюють способом... накладання жорсткого метра на тканину, яка лежить на прилавку (столі) у вільному стані без складок і зморшок.
14. В роздрібній торговельній мережі продаж духів, одеколонів на розлив... забороняється.
15. Сирокопчені окісти розрубують... згідно з порядком розбирання свинини і продають… без відокремлення шкури і кісток.
16. Забороняється відпуск не упакованого хліба працівниками… які проводять розрахунки за готівку (приймають гроші).
17. Не підлягає продажу жива та охолоджена риба з ознаками... паразитологічних захворювань, з каламутним слизом, кислуватим запахом, тьмяною лускою, м'якою консистенцією м’яса, каламутними запалими очима.
Тема 1. 9. Культура та якість торговельного обслуговування.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Яке з наведених понять належить до показників рівня культури
обслуговування?
а) асортиментний перелік;
б) номенклатура товарів;
в) стійкість асортименту.
2. Яке з наведених понять відноситься до системи показників оцінки якості
торговельного обслуговування?
а) впровадження сучасних методів продажу товарів;
б) режим роботи підприємства;
в) форми продажу.
3. Найважливіший елемент культури торгівлі - це
а) надання покупцям торговельних послуг;
б) якісний рівень товарів;
в) культура торговельного обслуговування.
4. Суть технічної культури обслуговування покупців полягає в
а) застосуванні передової техніки;
б) застосуванні передової техніки і технології;
в) умінні швидко, чітко і досконало виконувати операції, пов'язані з
продажем товарів.
5. Як визначається стійкість асортименту товарів?
а) розробкою асортиментного переліку товарів;
б) за співвідношенням числа різновидів товарів до кількості. товарних груп;
в) за співвідношенням кількості наявних різновидів товарів на момент
проведення перевірки магазину до і кількості найменувань, передбачених
асортиментним переліком для даного типу магазину.
ІІ. Завершіть думку
1. Культура обслуговування - це привітне, уважне, тактичне ставлення працівників торговельного підприємства до покупців.
2. Складові культури обслуговування: технічна культура, етична культура, естетична культура.
3. Коефіцієнт стійкості асортименту товарів визначається... за співвідношенням кількості наявних у торговельному підприємстві різновидів товарів на момент проведення перевірки до кількості найменувань, передбачених асортиментним переліком для даного типу магазину, затвердженого керівником підприємства.
4. Коефіцієнт додаткового обслуговування визначається... піздєц… розбирайтеся самі… vv
5. Якість торговельного обслуговування в роздрібній торгівлі - це… відповідність рівня сервісу зовнішнім або внутрішнім стандартам торговельного обслуговування.
Тема 1.10. Організація праці в магазині.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Основний робочий час витрачає продавець на...
а) виконання функціональних обов'язків;
б) обслуговування покупців;
в) поповнення товарного запасу і продаж товарів.
2. Допоміжний робочий час продавець витрачає на...
а) підготовку товарів до продажу, поповнення товарного запасу в
торговельній залі;
б) обслуговування робочого місця;
в) приведення робочого місця в належний порядок.
3. Час перерв входить в робочий час?
а) так;
б) ні.
4. Час на підготовчо-заключні операції входить в робочий час?
а) так;
б) ні.
5. Тривалість часу на підготовчо-заключні операції становить...
а) 15 хвилин:
б) 12 - 45 хвилин;
в) 30 хв.
6. Виберіть вид графіку виходу працівників на роботу, якщо магазин працює з 900
до 1800, час перерви - 1 година?
а) одноразового виходу працівників на роботу;
б) стрічковий;
в) підсумованого обліку робочого часу.
7. Який вид графіку виходу працівників на роботу запропонуєте, якщо тривалість
робочого часу магазину складає 12 годин...
а) підсумованого обліку робочого часу;
б) стрічковий;
в) позмінний.
8. Розподіл праці в магазині залежить від...
а) товарної спеціалізації, методів продажу;
б) методів продажу, режиму роботи;
в) правильні відповіді а і б.
9. Розподіл праці, згідно якого обов'язки працівників розмежовані певними
операціями..
а) функціональний;
б) товарино-галузевий;
в) кваліфікаційний.
10. Як називають розподіл праці, коли функціональні обов'язки визначають
залежно від кваліфікації працівника?
а) функціональний;
б) кваліфікаційний;
в) товарно-галузевий.
11. Які із вказаних працівників відносять до категорії адміністративно -
управлінського персоналу?
а) товарознавці, завідувачі секцією;
б) директор, черговий адміністратор;
в) касир, художник-декоратор.
12. До якої категорії працівників магазину відносять завідувачів секціями, які
беруть участь в обслуговуванні покупців, продавців-консультантів?
а) торговельно-оперативний персонал;
б) адміністративний;
в) обслуговуючий.
13. Із запропонованих понять оберіть те, що притаманне індивідуальній формі
організації праці.
а) висока продуктивність праці;
б) порушення трудового законодавства;
в) підвищення професійної майстерності.
14. Залучення окремих працівників до виконання двох або більше операцій - це...
а) організація праці;
б) поділ праці;
в) кооперація праці.
15. Із запропонованих понять виберіть характерні для бригадної форми організації
праці:
а) колективне прийняття рішень;
б) зацікавленість та відповідальність кожного працівника за кінцевий
результат праці;
в) правильні відповіді а і б.
16. Який розподіл праці продавців доцільний в магазині, в якому є спеціалізовані
секції?
а) товарна-галузевий;
б) кваліфікаційний;
в) груповий.
ІІ. Завершіть думку
1. Розподіл праці в магазині залежить від… товарної спеціалізації; обсягу товарообороту; методів продажу товарів; структури штатів; інших чинників.
2. Форми організації праці в магазині є таких видів... індивідуальна або колективна (бригадна).
3. Суть колективної форми організації праці полягає в тому... що окремі операції виконують декілька працівників, об'єднаних у бригаду. Наприклад, при фасуванні товарів операції можуть бути розподілені так: один фасувальник підготовляє пакети, інший набирає товар і зважує, третій - маркує, упаковує, четвертий - укладає.
4. Суміщення професій - це... залучення окремих працівників до виконання двох або більше функцій, незважаючи на їх обов'язки. Незалежно від формального розподілу праці окремі працівники магазину повинні бути готові виконувати інші функції, наприклад, продавець-консультант заміщає оператора РРО.
5. Режим роботи магазину - це... важлива умова організації праці, обслуговування покупців і ефективної роботи торговельного підприємства. Це - насамперед, оптимальне вирішення тривалості робочого дня, перерви на обід, змінності, виду робочого тижня (3 вихідними днями або без них).
Р.2. Оптові торговельні посередники. Організація і технологія складських
операцій.
Тема 2. І. Оптові торговельні посередники. Товарні склади.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Майновий комплекс, який є господарською статутною ланкою з правами
юридичної особи, закуповує і продає товари партіями, та їх перепродує або
використовує для виробництва - це...
а) оптова торгівля;
б) торговельне підприємство;
в) оптове підприємство.
2. За видами торговельної діяльності оптові підприємства бувають...
а) оптові, оптово-роздрібні;
б) оптово-роздрібні, виробничі;
в) оптові торговельні посередники, оптові посередники.
3. Залежно від товарної спеціалізації оптові підприємства є...
а) продовольчі, непродовольчі, фірмові;
б) універсальні, спеціалізовані, комбіновані;
в) оптові торговельно-сервісні.
4. Оптове підприємство, що займається оптовою торгівлею будівельними
товарами за товарною спеціалізацією відносять до...
а) універсальних;
б) комбінованих;
в) спеціалізованих.
5. Оптове підприємство, що набуває право власності на товар є оптовим
торговельним посередником?
а) так;
б) ні.
6. Роз’їзний оптовий торговець, який розвозить куплені ним у постачальників
товари і продає їх переважно дрібнооптовим покупцям за готівку - це.
а) Комісіонер;
б) комівояжер;
в) консигнант.
7. Суто посередницькі операції без придбання права власності па товар виконує...
а) оптовий ринок;
б) магазин - склад;
в) посилторговець.
8. Залежно від розміру складської площі склади ділять на типи?
а) так;
б) ні.
9. За технічною будовою, що забезпечує режим зберігання товарів, склади
бувають...
а) загальнотоварні, спеціальні;
б) закриті, відкриті;
в) закриті, відкриті, напівзакриті.
10. Склади роздрібної торгівлі за характером виконуваних операцій відносять до...
а) нагромаджувальних;
б) підсоргувально-розподільчих;
в) складів-магазинів.
11. За формою користування склади можуть бути...
а) приватні, колективні;
б) державні;
в) індивідуального, спільного, загального користування.
12. До основних приміщень складу відносять...
а) експедиція, фасувальня;
б) комора, вентиляційна камера;
в) кімната зразків, медпункт.
13. За режимом зберігання товарів склади-холодильники відносять до...
а) спеціальних;
б) комбінованих;
в) спеціалізованих.
14. До загальнотоварних складів відносять склад для зберігання...
а) будівельних товарів;
б) плодоовочевих товарів;
в) м’яса і м'ясопродуктів.
ІІ. Завершіть думку
1. Оптове торговельне підприємство - майновий комплекс... який є господарською статутною ланкою в оптовій торгівлі з правами юридичної особи, яка закуповує і продає за договорами поставки (контрактації тощо) товари партіями тим, хто купує їх для подальшого перепродажу або виробничого споживання та надає пов'язані з цим послуги.
2. Комівояжер - роз’їзний оптовий торговець, який розвозить закуплені ним у постачальників товари і продає їх, як правило, дрібнооптовим покупцям за готівку.
3. Посередницька операція - це діяльність юридичних та фізичних осіб у роздрібній та оптовій торгівлі від свого імені, або від імені та за рахунок третьої особи, або за дорученням довірителя, щодо сприяння продавцям та покупцям товарів у налагодженні між ними господарських зв'язків та укладанні угод.
4. Товарний склад - це… відокремлене чи спеціально обладнане приміщення (будівля), призначене для здійснення складських операцій приймання, зберігання, сортування, підготовки до продажу, комплектування партій товарів і відпускання їх оптовим покупцям. Склади виконують важливі функції, пов'язані з процесом товарного обігу.
5. За характером виконуваних операцій є такі види товарних складів... транзитно-перевалочні, нагромаджувальні, підсортувально-розподільні, дрібнооптові, склади-магазини, митні ліцензійні, консигнаційні, склади-готелі, склади гарантійного зберігання товарів.
Тема 2.2. Організація технологічних процесів на складах.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Сукупність операцій, що послідовно виконуються з товарами працівниками
складу - це...
а) організація праці;
б) технологічний процес складу;
в) складські операції.
2. До основних операцій складу відносять...
а) приймання товарів, фасування;
б) заморожування, продаж товарів;
в) приймання, продаж.
3. Масу вантажу на станції призначення залізниці визначають на вагах типу...
а) вагонних;
б) автомобільних;
в) який зазначений у накладній при відправленні вантажу.
4. У випадку виявлення неналежної якості товарів на станції призначення
товароодержувач повинен вимагати складання...
а) комерційного акту;
б) акту експертизи;
в) технічного акту.
5. Якщо виявлено відсутність пломб на вагоні, товароодержувач повинен вимагати
складання..
а) технічного акту;
б) комерційного акту:
в) акту загальної форми.
6. зберігають плоди та овочі у регульованому газовому середовищі в...
а) овочесховищах;
б) спеціалізованих складах;
в) охолоджувальних сховищах.
7. Коливання температури повітря на складі автоматично реєструє.
а) термометр;
б) термограф;
в) термостат.
8. Який вид товарних втрат виникає на складі під час фасування цукру?
а) природний убуток;
б) відходи;
в) актовані втрати.
9. Який метод продажу товарів зі складу доцільний для готового одягу,
модельного взуття?
а) за поточними замовленнями;
б) через пересувні кімнати зразків;
в) з особистим відбиранням товарів на складі.
10. Матеріальну відповідальність за товари, що зберігаються на складі несе.
а) комірник;
б) експедитор;
в) менеджер складу.
11. Ширина центральних проходів між штабелями в коморах складу повинна
бути...
а) 0,7 м;
б) 2,3 м;
в) 1,5 м.
ІІ. Завершіть думку
1. Технологічний процес на складі - це… сукупність складських операцій, що послідовно виконуються з товарами працівниками складу.
2. Експедиторські операції на складі пов'язані з… прийманням і передачею вантажів на залізничних станціях, у портах, доставка товарів автомобільним транспортом і передача їх товароодержувачам.
3. До складських операцій відносять: приймання, зберігання і відпуск товарів, фасування, заморожування, дозрівання, коптіння, в'ялення тощо.
4. Безкоштовно товари зберігає залізниця протягом… 24 годин
5. Основні причини наднормованих товарних втрат на складі: недотримання режиму зберігання; безгосподарність; безвідповідальність. Короче говоря, розпіздяйство J
Р.3. Організація і технологія тарних операцій.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Засіб або комплекс засобів, що забезпечують захист продукції від пошкодження
і втрат, навколишнє середовище від забруднення, процес обігу товарів - це.
а) пакувальний матеріал;
б) упаковка;
в) тара.
2. За товарною спеціалізацією тара буває...
а) спеціальна;
б) комбінована;
в) універсальна, спеціалізована.
3. Експлуатаційні вимоги до тари передбачають...
а) оригінальність форм, простоту;
б) міцність, надійність, компактність.
в) можливість багаторазового використання.
4. Класифікаційна одиниця, що визначає тару за формою...
а) тип;.
б) вид;
в) типорозмір.
5. Класифікаційна одиниця, що визначає тару за матеріалом виготовлення...
а)вид;
б) типорозмір;
в) тип.
6. Строки, порядок повернення інвентарної тари регламентується.
а) договорами купівлі-продажу або договором поставки;
б) стандартами;
в) Положенням про поставки товарів.
7. За несвоєчасне повернення інвентарної тари штрафи збільшуються.
а) у два рази;
б) у три рази;
в) на 150% від вартості тари.
8. Працівник, що скуповую тару вдома, від пункту скупки тари повинен мати при
собі:
а) паспорт і копію дозвільного документу на здійснення торговельної
діяльності;
б) ліцензію;
в) патент.
9. Чи підлягають скупці для повторного використання скляні пляшки?
а) з написом «техтара»
б) з наявністю в них осаду від вина;
в) марковані фарбою, що не змивається.
10. Розрахунок за скуплену у населення скляну тару проводиться за цінами...
а) ринковими;
б) роздрібними;
в) відповідно до прейскурантів заставних цін на неї.
11. централізований збір тари - це збір тари...
а) силами і засобами постачальників;
б) силами і засобами товароодержувача;
в) за графіком.
12- За. функціями тара буває...
а) транспортна, споживча;
б) споживча;
в) тара - обладнання.
ІІ. Завершіть думку
І. Тара - це... елемент і (або) різновид упаковки для розміщення продуктів, транспортування, складування та інших технологічних операцій.
2. Упаковка товару - це... засіб або комплекс засобів, що забезпечують захист продукції від пошкодження і втрат, навколишнє середовище - від забруднення, процес обігу продукції (зв'язок виробника із споживачем).
3. Уніфікація тари передбачає... приведення усіх різноманітних видів тари і упаковки до обмеженого числа видів закріплених за окремими групами товарів на порівняно тривалий період.
4. Тарообіг - це... комплекс операцій, пов’язаних із прийманням, відкриттям, зберіганням, і поверненням тари.
5. Не підлягають скупці від населення скляні пляшки, що мають... щербини, сколи, тріщини, з неповністю знятими кришками, марковані фарбою; що не змивається, з матовими кільцями на шийці чи корпуса, з клеймом на корпусі у вигляді кола з літерою “Б”, з написом «Техтара», з наявністю сторонніх запахів (гасу, масел, медикаментів та інших нехарчових продуктів), з наявністю всередині корків та інших предметів , залишків пластмасових ковпачків, металевих кілець і фольги на шийці пляшок, а також скляна тара, на яку не встановлені заставні ціни та яка на даний час промисловістю не приймається.
6. Централізований збір тари - це... збір тари силами постачальника по графіку.
Р.4. Організація перевезення товарів транспортно-експедиторського обслуговування торговельних підприємств.
І. Виберіть правильну відповідь
1. централізоване завезення - це завезення товарів
а) від виробника до магазину;
б) силами і засобами товаровідправника;
в) зі складу в магазин.
2. Чи впливає робота вантажного транспорту на товаропостачання магазину?
а) так;
б) ні.
3. Який з видів транспорту є найдешевшим?
а) залізничний;
б) водний;
в) трубопровідний.
4. Транспортно-експедиторські о