Вступ. Р.1. Організація і технологія торговельних процесів у роздрібній
торгівлі.
Тема 1.1. Роздрібна торговельна мережа.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Основна ознака спеціалізації магазинів...
а) асортимент товарів;
б) район діяльності магазину;
в) метод продажу.
2. Мінімальна торговельна площа універсаму
а) 200 м2;
б) 400 м2;
в) 650 м2.
3. Основним показником, що використовується при оцінці забезпеченості
населення міста мережею магазинів являється
а) торговельна площа усіх магазинів міста;
б) торговельна площа магазинів міста у розрахунку на 1000 або 10000 його
мешканців;
в) загальна площа магазинів міста у розрахунку на 1000 або 10000 його
мешканців.
4. Які ознаки визначають тип магазину?
а) метод продажу;
б) розмір торговельної площі, рівень цін;
в) правильні відповіді а і б.
5. Дайте визначення поняттю «спеціалізація магазинів..
а) організація торговельного обслуговування населення;
б) рівень складності асортименту товарів магазину;
в) форма поділу сфер діяльності між магазинами за товарним асортиментом і
ціновим рівнем на товари та послуги відповідно до обраного цільового ринку.
6. Дайте визначення поняттю «типізація магазинів».
а) система заходів спрямована на відбір технічно досконалих і економічно
ефективних типів магазинів для масового поширення;
б) рівень складності асортименту товарів в магазині;
в) форма розподілу праці.
7. До якої групи магазинів відносять універмаг за асортиментною спеціалізацією?
а) універсальні;
б) спеціалізовані;
в) комбіновані.
8. До якого типу відносять магазин з торговельною площею понад 250Ом2 із
широким асортиментом непродовольчих товарів?
а) універсам;
б) універмаг;
в) гіпермаркет.
9. Яка мінімальна торговельна площа універмагу?
а) 1500м2;
б) 2000м2;
в) понад 2500м2.
10. Торговельна площа універсаму може бути...
а) 2000м2;
б) 250Ом2;
в) 400 – 2499м2.
П. Магазин «Спорттовари» за асортиментною спеціалізацією відносять до групи
магазинів...
а) спеціалізованих;
б) комбінованих;
в) змішаних.
12. До групи спеціалізованих магазинів відносять магазини...
а) «Одяг», «Черевички»
б) «Товари для жінок», «Подарунки»
в) «Чай», «Годинники».
13. Магазини з продажу підгрупи або окремих видів товарів глибокої
асортиментної диференціації відносять до.
а) спеціалізованих;
б) вузькоспеціалізованих;
в) неспеціалізованих.
14. Яка торговельна площа мінімаркету?
а) 500м2;
б) 200м2;
в) 1500м2.
15. Магазин «Товари повсякденного попиту» за асортиментною спеціалізацією
відносять до.
а) комбінованих;
б) неспеціалізованих;
в) змішаних.
16. За асортиментною спеціалізацією магазин «Дитячий світ» відносять до
магазинів...
а) комбінованих;
б) спеціалізованих;
в) універсальних.
17. До неспеціалізованих магазинів відноситься магазин...
а) «Соки - волю»
б) «Продукти»;
в) «Товари для дітей».
18. Визначте до якої групи магазинів відноситься супермаркет...
а) комбіновані;
б) універсальні;
в) змішані.
19. За асортиментною спеціалізацією магазин «1000 дрібниць» є...
а) спеціалізованим;
б) комплексним;
в) комбінованим.
20. До якого виду роздрібної торговельної мережі відноситься павільйон?
а) стаціонарної;
б) напівстаціонарної;
в) пересувної.
21. Для одноразового будівництва магазинів використовують проект...
а) індивідуальні;
б) разові;
в) типові.
ІІ. Завершіть думку
1. Торгівля - вид... економічної діяльності у сфері товарообігу і просування їх від виробника до споживача у формі купівлі-продажу та надання пов 'язаних із Цим послуг.
2. Роздрібна торгівля - вид... економічної діяльності в сфері товарообігу, що охоплює купівлю-продаж товарів кінцевому споживачеві та надання йому торговельних послуг.
3. Оптова торгівля - вид... економічної діяльності у сфері товарообігу, Що охоплює купівлю-продаж товарів за договорами поставки партіями для подальшого їх продажу кінцевому споживачеві через роздрібну торгівлю або для виробничого споживання та надання пов'язаних із цим послуг.
4. Роздрібна торговельна мережа - сукупність стаціонарних, напівстаціонарних та пересувних торговельних об'єктів, а також аптек для організації роздрібного продажу товарів, пунктів дистанційного продажу товарів, а також пунктів ремонту предметів особистого користування і домашнього вжитку, не пов’язаногоз виробництвом цих виробів.
5. Торговельний об'єкт - це... майновий комплекс, який займає окрему
капітальну споруду або який розміщено в спеціально призначеному
та обладнанному для торгівлі приміщенні іншої капітальної або некапітальної СПОРУДИ Та має приміщення для провадження торговельної ДІЯЛЬНОСТІ.
6. павільйон - торговельний об'єкт, розміщений в... окремій споруді полегшеної конструкції та має торговельну залу для покупців.
7. Спеціалізація магазинів - це... форма поділу сфер діяльності між магазинами за товарним асортиментом і ціновим рівнем На товари та послуги відповідно до обраного Цільового ринку.
8. Магазин - торговельний об'єкт... у роздрібній торгівлі,
призначений для організації продажу товарів кінцевим споживачам і
надання їм торговельних послуг.
9. Універмаг - магазин... торговельною площею понад 2500 м3 із широким асортиментом непродовольчих товарів понад 10 тисяч асортиментних позицій;
10. Універсам - магазин... самообслуговування торговельною площею від 400 М2 до 2499 м2 з асортиментом продовольчих і непродовольчих товарів понад п'ять тисяч асортиментних позицій;
11. Гіпермаркет - магазин... самообслуговування торговельною площею понад 2500 м2 з асортиментом продовольчих та Непродовольчих товарів понад 15000 асортиментних позицій
12. Для здійснення розносної торгівлі використовують...
13. Приватне підприємство засноване на...
14. Комунальне підприємство заснована на...
15. Унітарне підприємство створюється...
16. Корпоративне підприємство засновують...
17. Залежно від кількості працюючих та обсягу валового доходу підприємства бувають...
18. Комбіновані магазини продають... товари декількох груп, пов'язаних єдністю спожиткового призначення, і забезпечують комплексне задоволення потреб окремих груп споживачів або певної потреби (магазини «Товари для жінок», «Товари для чоловіків», «Спорттовари», «Подарунки», «Дієтичні продукти» та ін.).
19. Магазин-склад - торговельний об'єкт... який обладнаний як товарний склад, де здійснюють операції з оптового та роздрібного продажу товарів. Зазвичай здійснюють торгівлю лісовими, будівельними, сантехнічними та іншими товарами.
20. Спеціалізовані магазини продають... продають певну групу товарів глибокої асортиментної диференціації (взуття, одяг, меблі, кондитерські вироби, овочі - фрукти та ін.).
21. Під поняттям "ринок" розуміють торговельний об'єкт на території якого суб’єкт господарювання, що має право на користування чи розпорядження земельною ділянкою, на якій даний об'єкт розташований, організовує та (або забезпечує створення належних умов для провадження торговельної діяльності підприємцями.
22. Вузькоспеціалізовані магазини продають... частину групи товарів або окремі види товарів глибокої асортиментної диференціації (магазини: «Ковбаси», «Чай», «Дитяче взуття», «Годинники» та ін.).
23. Дрібнороздрібна торговельна мережа магазинів являє собою... частинку роздрібної торговельної мережі. Вона об'єднує торговельні об”єкти, розміщені в спорудах некапітального типу або в пересувних (переносних) технічних засобах, і призначена для організації продажу товарів певного асортименту з використанням найпростішої технології торговельного процесу.
24. Типізація - система заходів... спрямованих на відбір технічно досконалих і економічно ефективних типів магазинів для масового поширення.
25. Тип магазину - це. сукупність характеристик магазину, що визначають його відмінні особливості, а саме: асортиментний профіль, розмір торговельної площі, методи продажу товарів, їх цінові характеристики.
26. Корпоративна мережа магазинів являє собою... об’єднання від декількох десятків сотень і навіть тисяч магазинів роздрібної торгівлі, які належать одному власникові, мають централізоване управління, централізовані служби закупівлі товарів і товаропостачання, пропонують однотипний асортимент товарів. Прикладом цього є мережі вітчизняних супермаркетів «Фуршет», «Вопак», «Сільпо», австрійських супермаркетів «ВіПа», магазинів електроніки і побутової техніки
російської компанії «Ельдорадо» та інші.
27. Фірмовий магазин - це... підприємство роздрібної торгівлі, яке здійснює фірмову торгівлю. Він повинен бути підприємством високою класу з архітектурно-художнього, рекламного оформлення, технічного оснащення, технології організації торгівлі.
28. До напівстаціонарної мережі відносяться... такі торговельні об'єкти, як павільйон, кіоск, торговельні автомати.
Тема 1.2. Улаштування магазинів.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Яка оптимальна величина коефіцієнта установчої площі торговельної зали?
а) 0,35;
б) 0,7;
в) 0,3-0,32.
2. Як визначається коефіцієнт установчої площі в магазині?
а) як відношення установчої площі до торговельної
б) як відношення торговельної площі до загальної площі магазину;
в) як відношення торговельної площі до площі торговельної зали.
3. Як визначається коефіцієнт демонстраційної площі у магазині?
а) як відношення демонстраційної площі до площі торговельної зали;
б) як відношення торговельної площі до демонстраційної;
в) як відношення демонстраційної площі до площі магазину.
4. Частка торговельної площі, рекомендованої для реалізації непродовольчих
товарів в універсамах, складає...
а) 10%;
б) 5%;
в) 27-3 2%.
5. Чи входить в групу торговельних приміщень зала кафетерію?
а) так;
б) ні.
6. Площа зали розрахункового вузла в супермаркеті повинна складати...
а) 15%;
б) 8-10%;
в) 20%.
ІІ. Завершіть думку
І. Види торговельних будівель: магазини можуть бути розміщені в окремих капітальних спорудах, можуть бути вбудовані ,і вбудовано-прибудовані.
2. До торговельних будівель ставлять такі вимоги: технологічні, архітектурно-будівельні, економічні, технічні, естетичні.
3. Торговельні приміщення магазину призначені для... продажу товарів та обслуговування покупців. У цю групу входять: торговельна зала, приміщення для приймання та видачі замовлень покупцям, зала кафетерію, приміщення для надання торговельних послуг, що знаходяться
поза торговельною залою. На торговельні приміщення повинно припадати приблизно 55-65% загальної площі.
4. Підсобні приміщення магазину призначені для зберігання тари, інвентаря, пакувальних матеріалів, миття посуду, майстерні ремонту інвентаря.
5. У торговельних залах магазинів використовують такі варіанти розташування
меблів, устаткування: лінійне, боксове, виставкова, острівне, комбіноване.
6. Установча площа торговельної зали - це... частина площі торговельної зали, зайнята устаткуванням, призначеними для викладання, пакування товарів, провадження розрахунків та обслуговування покупців. Установчу площу одиниці торговельно-технологічного устаткування визначають множенням довжини його основи на ширину.
7. Демонстраційна площа торговельної зали - це... сума площ елементів меблів, устаткування, які призначені для викладки товарів (полиць, касет, вітрин, кошиків, панелей та ін.). До демонстраційної площі належить також і площа, зайнята дном великогабаритних товарів (холодильників, пральних машин та ін.).
8. Мерчандайзинг - це... комплекс заходів, спрямованих на оптимізацію підготовки товарів до продажу, привернення уваги покупців та спонукання їх до здійснення імпульсивних покупок. Основою мерчандайзингу є механічне, фізичне розміщення та викладання товарів у місці продажу.
9. Лінійне розташування меблів, устаткування в торговельній залі полягає в тому... що пристінне устаткування, меблі розміщують в одну, дві, три, чотири лінії або по периметру торговельної зали.
10. Боксове планування торговельної зали застосовують... в магазинах, що мають складну конфігурацію торговельної зали, або якщо приміщення вимагає розділення на окремі частини (бокси). Бокс являє собою ізольовану частину торговельної зали зі своїм вузлом розрахунку. Таке планування торговельної зали вимагає більше персоналу й ускладнює технологічний процес.
Тема 1.3. Організація торговельно-технологічного процесу в магазині.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Технологічний процес магазину здійснюється...
а) у присутності покупця;
б) без участі покупця;
в) за участю покупця.
2. Основні операції торговельно-технологічного процесу - це.
а) продаж товарів і обслуговування покупців;
б) торговельне обслуговування;
в) відпуск товарів покупцям.
З. Раціоналізація торговельно-технологічного процесу може бути досягнута за
рахунок...
а) зменшення кількості окремих операцій з товарами;
б) підвищення рівня механізації;
в) усі відповіді правильні.
4. Складові продажу товарів залежать від...
а) особливостей асортименту товарів;
б) методів і форм продажу товарів;
в) усі відповіді правильні.
5. Якщо потрібного для покупця товару в продажу немає, продавець повинен
запропонувати
а) інший рівноцінний товар;
б) товар, що замінює потрібний;
в) усі відповіді правильні.
ІІ. Завершіть думку
1. Торговельно-технологічний процес у магазині - комплекс... послідовних операцій, виконуваних функційними структурними ланками або окремими працівниками магазину з приймання товару, його зберігання, готування до продажу, викладання та поповнення товару в торговельній залі, з обслуговування покупців та здійснення обліково-розрахункових операцій.
2. Основна операція торговельно-технологічного процесу магазину - це... продаж товарів і обслуговування покупців.
З. Допоміжні операції торговельно-технологічного процесу магазину - це... операції, що створюють необхідні умови для успішного здійснення продажу товарів, такі як розвантаження транспорту, приймання товарів за кількістю, переміщення товарів до місць зберігання, зберігання товарів, розпакування товарів, підготовка товарів до продажу.
4. Зустрічаючи покупця продавець повинен... привітатися і дізнатися, який саме товар потрібен покупцю. Попит виявляють під час розмови з покупцем. Бесіду потрібно спрямувати продавцю так, щоб швидко, тактовно і вміло з'ясувати, який товар потрібно покупцеві, при цьому продавець повинен бути уважним і спостережливим.
5. Елементи продажу товарів в магазинах самообслуговування - це: пропонування і показ товарів, добір товарів, розрахунок за товари.
Тема 1.4. Приймання, зберігання та підготування товарів до продажу.
І. Виберіть правильну відповідь
1. Прийманням товарів у магазині займаються...
а) директор, продавці;
б) матеріально-відповідальні особи;
в) товарознавець, продавці.
2. Якщо в магазин надійшли товари без супровідних документів необхідно...
а) від їх приймання відмовитись;
б) відкласти товари на зберігання та повідомити товаровідправника;
в) створити в магазині комісію та скласти акт про приймання товарів.
3. У випадку виявлення недостачі швидкопсувних товарів представника місцевого
товаровідправника викликають.
а) не пізніше наступного дня;
б) негайно;
в) протягом чотирьох годин.
4. Представник немісцевого постачальника має прибути для приймання товарів у
зв'язку з їх недостачею...
а) не пізніше трьох днів;
б) не пізніше наступного дня;
в) протягом трьох днів, не враховуючи часу на проїзд.
5. На недостачу товарів, виявлену комісією при прийманні товарів оформляють.
А) приймальний акт
Б) акт на недостачу
В) акт про встановлення розбіжностей у кількості та якості товарів
6. приймання товарів завезений у тарі-обладнанні проводиться після розвантаження з автотранспорту протягом
А) 4 годин
Б) 1 години
В) 24 години
7. який максимальний термін встановлений для приймання за кількістю непродовольчих товарів, що надійшли в стандартній тарі?
А) 24 год.
Б) 48 год.
В) 10 днів
8 товари що швидко псуються після надходження на склад одержувача приймаються за якістю протягом
А) 24 год.
Б) 48 год.
В) 4 год.
9. Представником громадськості для участі у прийманні товарів із нижче вказаних осіб може бути
А) бухгалтер
Б) товарознавець
В) комірник
10. Розміщують товари від опалювальних приладів на відстані
А) 0,5 м
Б) 1 м
В) 0,7 м
11. Розміщують товари від джерел освітлення на відстані…
А) 0.2 м
Б) 0.5 м
В) 1 м
12. В розфасованих в магазині макаронних виробах, покупець виявив значну
частину крихт. Чи дозволяється додавати до макаронних виробів крихти?
а) дозволяється 5% маси товару;
б) дозволяється 0,1% маси товару;
в) не дозволяється.
13. Скільки доважок і якої маси можна додати за згодою Покупця при продажу
ковбасних виробів без нарізання?
а) не більше однієї, яка не перевищує 10% маси покупки;
б) не більше двох, які не перевищують 5% маси покупки;
в) не більше двох, які не перевищують 10% маси покупки.
14. Загальні операції з підготовки товарів до продажу;
а) звільнення товарів від транспортної тари, фасування товарів;
б) надання товарного вигляду, оформлення ярлика ціни; .
в) нарізання, упакування.
15. Специфічна операції з підготовки товарів до продажу - це.
а) сортування;
б) усунення дрібних дефектів;
в) комплектування наборів.
16. Неліквідні відходи виникають при підготовці до продажу.
а) ковбасних виробів;
б) вершкового масла;
в) вагового печива.
17. Ліквідні відходи виникають при підготовці до продажу
а) осетрових риб;
б) твердих сирів;
в) свіжої капусти.
ІІ. Завершіть думку
1. Приймання товарів у магазині починається з.. перевірки стану тари, упакування, наявності та правильності маркування, цілісності пломб.
2. Результати приймання товарів з участю представника постачальника комісія оформляє... акт про встановлення розбіжностей у кількості і якості товарів, який є підставою для пред'явлення претензії постачальнику.
3. Результати перевірки якості товарів експерт оформляє... акт про неналежну якість товарів.
4. Перевірку товарів за якістю проводять методами.. органолептичними і лабораторними.
5. Максимальний термін перевірки непродовольчих товарів за кількістю... 10 днів.
6. Під умовами зберігання розуміють... навколишнє середовище (температура, вологість повітря, світло, хімічний склад газового середовища тощо)
7. Під технікою зберігання розуміють... порядок, способи укладання товарів на зберігання.
8. Штабелями укладають такі товари: затарені у мішки ящики, бочки, тюки тощо, які мають правильні геометричні форми і здатні витримувати значні навантаження під час укладання їх у штабель.
9. До ліквідних відходів відносять: кістки, шкіра варених окістів, голова, приголовок, плавники, наріст лососевих та осетрових риб, штаф від зачистки масла, крихіття кондитерських та макаронних виробів.
10. Дотримуватися правила “товарного сусідства” означає... розміщувати товари таким чином, який виключає можливість шкідливого впливу одного товару на інший, коли їх зберігають разом (передавання запахів, вологи, пилу).
Тема 1.5. Організація робочих місць у магазинах
І. Виберіть правильну відповідь
І. Запаси товарів у торговельній залі магазину самообслуговування ділять на:
а) робочий, виставочний, резервний;
б) виставочний, резервний;
в) робочий.
2. Які товари розмістите на вершині «умовного трикутника» в торговельній залі
супермаркету?
а) товари-новинки;
б) товари повсякденного попиту;
в) товари стабільного попиту.
3. Для зручного вибору товарів у магазинах самообслуговування використовують
викладку...
а) товарну;
б) декоративну;
в) комбіновану.
4. Який із способів викладки забезпечує товар магазину самообслуговування
видимим і доступним у торговельній залі?
а) горизонтальний;
б) вертикальний;
в) комбінований.
5. Основна вимога до організації робочого місця продавця...
а) правильний підбір кадрів;
б) збереження часу покупців
в) правильне технологічне рішення робочого місця.
6. Агент-мерчандайзер займається...
а) розміщенням та викладкою товарів конкретного виробника в місці продажу
б) ефек… Продолжение »