…тивним представленням товарів з метою збільшенням їх продажу;

в) правильні відповіді а і б.

7. Мерчандайзинг - комплекс заходів, що сприяють...

а) рекламі товарів;

б) прискоренню товароруху;

в) приверненню уваги покупців та спонуканню їх до здійснення покупки.

ІІ. Завершіть думку

1. Робоче місце продавця - це… зона роботи одного або групи працівників, обмежена певною площею і забезпечена устаткуванням, меблями, призначеними для здійснення різних операцій, пов’язаних з обслуговуванням споживачів. Розрізняють робоче місце продавця, продавця-консультанта, оператора РРО, фасувальника.

2. Розміщення товарів у торговельній залі магазину - система... розташування їх на окремих ділянках торговельної зали за різними ознаками, властивим певним товарам (за групами, видами, розмірами, призначення м тощо).

3. Викладка товарів - спосіб... спосіб демонстрування і укладання окремих їх видів, завдяки застосуванню яких можна показати весь асортимент і водночас кожний його вид.

4. Горизонтальна викладка товарів передбачає... розташування на полицях гірок товарів одного виду рядами.

5. При вертикальній викладці товари розташовують... на полицях не рядами, а один під одним, що дозволяє більш чітко розмежувати викладені товари.

Тема 1.6. Форми та методи роздрібна о продажу товарів.

І. Виберіть правильну відповідь

1. Сукупність засобів і методів продажу товарів - це форма продажу?

а) так;

б) ні.

2. Сукупність способів і прийомів, за допомогою яких забезпечується

обслуговування покупців у процесі продажу - це метод продажу?

а) так;

б) ні.

3. До магазинних методів продажу товарів відносять...

а) дрібнороздрібний продаж;

б) продаж за зразками;

в) комбінований продаж.

4. До позамагазинних форм роздрібного продажу відноситься...

а) торгівля на ринках;

б) торгівля через Інтернет;

в) ярмарки.

5. До позамагазинних методів активізації продажу відноситься...

а) продаж товарів поштою;

б) телепродаж;

в) сезонний розпродаж товарів.

6. Метод активізації продажу товарів, який проводиться з метою формування,

вивчення купівельного попиту та реклами товарів - це.

а) виставка-продаж;

б) продаж із знижкою ціни;

в) ярмарки.

7. Форма продажу товарів поза магазинами, за якої вибір товару та його

замовлення не збігаються у часі з безпосередньою передачею його покупцеві

це...

а) особлива форма продажу;

б) дистанційна торгівля;

в) активна форма торгівлі.

8. Для придбання товарів поштою покупець в поштовому відділенні оформляє...

а) заявку;

б) договір;

в) заяву-замовлення.

9. Строк, визначений суб'єктом господарювання, для виконання замовлення на

продаж товару поштою від дня одержання заявки-замовлення, не повинен

перевищувати.

а) 5 робочих днів;

б) 14 робочих днів;

в) 10 робочих днів.

10. Заборонено приймати на комісію...

а) твори мистецтва;

б) лікувальні засоби;

в) антикварнї речі

11. Згода комітента з умовами здавання товару на комісію та умовами повернення

нереалізованого товару підтверджується

а) при здаванні товару на комісію;

б) підписом комітента у накладній;

в) підписом комітети у двох примірниках квитанції.

12. Строк реалізації прийнятого на комісію товару

а) 60 календарних днів;

б) 50 календарних днів;

в) визначає комісія.

13. Для комісійного продажу не приймають

а) товари від іноземних громадян;

б) тканини;

в) іграшки для дітей віком до трьох років.

14. У чому полягає сутність самообслуговування як методу продажу товарів?

а) покупець знайомиться з наявним асортиментом товарів самостійно чи з

допомогою продавця;

б) покупець має вільний доступ до товарів та самостійно їх відбирає;

в) правильна відповідь відсутня.

15. Робоче місце продавця-консультанта в магазині, що здійснює: продаж товарів

за зразками, розташовується...

а) у торговельній залі;

б) на виставковій площі торговельної зали;

в) в зоні обслуговування.

16. На вибрані покупцем товари, в магазині з продажу за зразками, продавець -

консультант виписує.

а) товарний чек;

б) квитанцію;

в) рахунок.

17. За зразками доцільно продавати...

а) ювелірні вироби;

б) годинники;

в) меблі.

18. Тютюнові вироби продають методом

а) за зразками;

б) самообслуговуванням;

в) індивідуального обслуговування покупців.

19. Килимові та тюлегардинні вироби доцільно продавати.

а) методом індивідуального обслуговування покупців;

б) за зразками;

в) з відкритою викладкою товарів.

20. Запропонуйте метод продажу плодоовочевих товарів...

а) самообслуговування;

б) індивідуальне обслуговування покупців;

в) правильні відповіді а і б.

21. Методом індивідуального обслуговування продають...

а) крупи; макаронні вироби;

б) хліб, хлібобулочні вироби;

в) живу рибу.

22. Виставки-продажу проводять з метою...

а) вивчення та формування купівельного попиту;

б) реклами товарів;

в) вивчення та формування купівельного попиту, реклами товарів, збільшення продажу товарів.

23. Тривалість виставок-продажу товарів становить...

а) 7-10 днів;

б) 5 днів;

в) 20 днів.

24. Сезонний розпродаж товарів доцільно проводити.

а) щомісячно;

б) раз в сезон;

в) два рази в рік.

25. Тривалість сезонного розпродажу товарів...

а) один місяць;

б) два тижні;

в) визначається ситуацією.

26. Для активізації продажу нових та маловідомих продовольчих товарів застосовують.

а) виставки;

б) продаж із дегустацією;

в) всі відповіді правильні.

27. За цільовим призначенням ярмарки бувають:

а) сезонні;

б) традиційні;

в) правильні відповіді а і б.

28. За тривалістю проведення ярмарки бувають:

а) Короткотермінові;

б) постійно діючі;

в) правильні відповіді а і б.

29. Базари (періодичні роздрібні торги) проводяться...

а) на відкритій території;

б) в закритих приміщеннях;

в) правильні відповіді а і б.

30. Через дрібнороздрібну торговельну мережу дозволяється продавати:

а) продовольчі та непродовольчі товари нескладного асортименту;

б) продовольчі товари фасовані в герметичній упаковці;

в) правильні відповіді а і б.

31. У дрібнороздрібній торговельній мережі дозволяється продавати:

а) різні продовольчі товари;

б) швейні та трикотажні вироби;

в) усі відповіді неправильні.

32. Ставки ринкового збору повинні бути...

а) стабільні;

б) доступні;

в) диференційовані залежно від виду ринку.

33. На ринках послуги можуть бути...

а) платними;

б) безкоштовними;

в) усі відповіді правильні.

ІІ. Завершіть думку

1. Форма продажу товарів - це... сукупність засобів і методів продажу товарів, за допомогою яких здійснюється торговельне обслуговування населення.

2. Метод продажу товарів - це... сукупність способів і прийомів, за допомогою яких забезпечується обслуговування покупців у процесі продажу товарів.

3. Самообслуговування - метод продажу... товарів, у процесі якого покупець має вільний доступ до товарів, відкрито викладених у торговельній залі, самостійно їх оглядає, відбирає, розраховується за підібрані товари у вузлі розрахунку.

4. Продаж товарів за зразками - метод продажу... товарів, при якому покупець вибирає товар після ознайомлення з натуральними зразками окремих товарів, виставлених в торговельній (демонстраційній) залі. Зразки товарів демонструються в зібраному вигляді, які виконують функції демонстраційного виставкового) запасу, а робочі запаси розміщуються в інших приміщеннях магазину чи навіть поза його межами.

5. Продаж товарів на замовлення покупців полягає в тому... що покупець (споживач) отримує попередню інформацію про товар через засоби інформації, здійснює попереднє замовлення його у продавця та одержує товар на замовлення в обумовленому місці та в зазначений час. Торгівля на замовлення покупців регламентується Правилами продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями.

6. Комітент - той, хто... здає товар на комісію.

7. Комісіонер - це… суб'єкт господарювання, який приймає товар на комісію.

8. До магазинних методів активізації продажу товарів відносять... виставки-продажі; сезонний розпродаж товарів; продаж товарів зі знижкою ціни; продаж із використанням бізнес-лотереї; послідовний продаж; продаж товарів із дегустацією.

9. До поза магазинних методів активізації продажу товарів відносять... ярмарки, базари, продаж за телефоном, телепродаж.

10. Ринковий збір це… плата за торговельні місця на ринках і в ринкових павільйонах, на критих та відкритих столах, майданчиках для торгівлі з автомашин, візків, мотоциклів, ручних візків, що її справляють з юридичних осіб і громадян, які продають сільськогосподарську і промислову продукцію та інші товари на ринках.

11. Дистанційна торгівля - форма продажу товарів... поза магазинами, за якої вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з безпосереднім передаванням вибраного товару покупцеві.

12. Аукціон - особлива форма продажу… товарів, при якій продавець для отримання найвищої ціни за товар використовує пряму конкуренцію багатьох покупців під час публічного торгу в заздалегідь установлений час і визначеному місці.

Тема І.7. Захист прав споживачів та контроль за діяльністю торговельних об’єктів

І. Виберіть правильну відповідь:

1. У разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати

якості товару, продавець зобов’язаний

а) організувати проведення експертизи товару;

б) перевірити товар в дії;

в) провести гарантійний ремонт.

2. Строк проведення експертизи товару, з метою визначення причини втрати

якості, не повинен перевищувати з дня одержання від споживача письмової

згоди...

а) 14 днів;

б) 5 днів;

в) 3 дні.

3. Чи може гарантійний строк зазначається на етикетці (ярлику), що є на товарі?

а) так;

б) ні.

4. Гарантійний термін на взуття обчислюється...

а) від дати його виготовлення;

б) від дати продажу;

в) з початку відповідного сезону, встановленого нормативним документом.

5. Гарантійний термін на шубу жіночу, куплену покупцем 20 вересня починається з...

а) 20 вересня;

б) 01 грудня;

в) 01 жовтня.

6. Гарантійний термін на літні жіночі туфлі, придбані покупцем 10 березня

починається з

а) 15 травня;

б) 01 червня;

в) 10 березня.

7. Гарантійний термін на Пральну машину, куплену покупцем 20 квітня починається з.

а) дати її виготовлення;

б) дня продажу;

в) дати продажу, вказаної і відповідно завіреної в гарантійному талоні.

8. Покупець придбав у магазині сумку спортивну, яку через три дні просить

обміняти на таку саму іншого кольору. Слідів користування товар немає. Чи має

покупець право на обмін і протягом якого терміну?

А) 10 днів

Б) 14 днів

В) не має права на обмін

9. Чоловік просить обміняти куплену в магазині 5 днів тому тканину, мотивуючи прохання тим, що дружині тканина не подобається. Чи має покупець права на обмін тканини?

А) не має права

Б) має протягом 14 днів

В) може повернути тканину

10. Максимальний термін встановлений для обміну товарів неналежної якості котрі не мають гарантійних термінів

А) 2 роки

Б) 14 днів

В) 10 днів

11. Не підлягають обміну (поверненню) такі товари належної якості

А) електропраски

Б) взуття

В) піряно-пухові вироби

12 Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки належної

якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості

а) не проводиться;

б) проводиться за ціною на день обміну,

в) проводиться за ціною на день купівлі.

13. Строк придатності товару обчислюється починаючи

а) від дати виготовлення;

б) від дати надходження товару в магазин;

в) з початку відповідного сезону.

14. Об’єднання споживачів мають право..

а) проводити опитування населення для виявлення громадської думки про якість товарів

д) надавати юридичну і консультативну допомогу споживачам згідно із чинним законодавством

в) усі відповіді правильні

15. Журнал реєстрації перевірок ведеться з метою

а) недопущення несанкціонованих перевірок;

б) здійснення контролю за роботою суб'єкта Господарювання;

в)покращення роботи суб’єкта Господарювання.

16. Чи має право суб’єкт торговельної діяльності перевіряти наявність документів про повноваження особи, що здійснює перевірку?

а) так

б) ні.

Які дії працівника магазину якщо особа, що здійснює перевірку відмовилась від

підпису в журналі реєстрації перевірок?

а) не допустити її до проведення перевірки;

б) створити умови для проведення перевірки;

в) виявити причину відмови від підпису.

18. історія захисту прав споживачів починається з

а) 1974 р.

б) 1901 р.

в) 1991 р.

19. Споживач має право на обмін непродовольчих товарів належної якості протягом,

і а) 10 днів;

б) 7 днів;

в) 14 днів.

20. Гроші за повернутий в магазин товар належної якості повинні бути повернуті покупцеві..

а) у день розірвання Договору;

б) в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів;

в) усі відповіді правильні.

21 Не підлягають обміну (поверненню)..

а) М’які дитячі іграшки, зубні щітки;

б) рукавички, білизна натільна;

в) усі відповіді правильні.

22. Підлягають обміну (поверненню)...

а) панчішно-шкарпеткові вироби;

б) тканини, білизна постільна;

в) усі відповіді неправильні.

23. підлягають обміну (поверненню)...

а) взуття;

б) розчіски, гребні, щітки масажні;

в) тюлегардинні полотна.

24. У разі підтвердження експертизою істотних недоліків в товарах протягом і

гарантійного строку споживач має право...

а) розірвати договір та вимагати повернення оплаченої грошової суми за товар;

б) товару на такий же товар або аналогічний з числа наявних у продажу;

в) усі відповіді правильні.

25, Обмінний фонд електропобутових товарів створюється в магазині для

а) обміну товарів неналежної якості;

б) Гарантійного ремонту;

В) Надання покупцям під час гарантійного ремонту купленого товару у

тимчасове безоплатне користування аналогічним товаром.

26. У разі відсутності товару для обміну товару, який не витримав гарантійного

строку, вимога споживача підлягає задоволенню,

а) у двомісячний СТРОК;

б) протягом 14 днів;

в) за домовленістю сторін.

27. Під час заміни товару з недоліками на аналогічний товар належної якості

перерахунок вартості проводиться?

а) так;

б) Ні

28. Під час замши товару з недоліками на товар іншої моделі належної якості

перерахунок вартості не проводиться?

а) так;

б) Ні.

29. При розірванні договору розрахунки із споживачами у разі підвищення ціни на

товар проводиться...

а) виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги;

б) виходячи з йот вартості на час купівлі;

в) за роздрібною ціною.

30. При розірванні договору розрахунки 13 споживачами у разі зниження ціни на

а) виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги;

б) виходячи з йот вартості на час купівлі;

в) за роздрібною ціною.

31. Споживач має право пред’явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне

усунення істотних недоліків на товар після закінчення гарантійного строку

протягом...

а) установленого строку служби;

б) десяти років, якщо не встановлений строк служби;

в) усі відповіді правильні.

32. Вимоги споживачів щодо товарів неналежної якості з гарантійними строками

розглядає продавець за умови пред’явлення:

а) розрахункового документу;

б) технічного паспорта;

в) правильні відповіді а і б.

33. При придбанні продовольчих товарів неналежної якості споживач має право...

а) на заміну їх на товари належної якості;

б) на повернення йому сплачених грошей;

в) усі відповіді правильні

ІІ. Завершіть думку

1. Консюмеризм – це… організований рух споживачів за розширення і захист своїх прав, а також посилення впливу споживача на виробників, торговців, який прийшов на зміну поняттю “суверенітет” споживача (свобода і незалежність).

2. Громадські організації (об’єднання споживачів) є… добровільними об’єднаннями споживачів, !!!

3. Державний контроль за дотриманням законодавства щодо дотримання прав споживачів здійснює... Держспоживінспекція.

4. Державний контроль за дотриманням санітарного законодавства здійснює… Міністерство охорони здоров’я України, а на місцях – Санепідемстанції.

5. Особи, що здійснюють контроль за роботою магазину роблять відповідні записи в... журнал реєстрації перевірок.

Тема 1.8. Особливості та правила продажу товарів.

1. Виберіть правильну відповідь

1. У дрібнороздрібній торговельній мережі заборонено продавати.

а) головні убори літнього асортименту;

б) фасовані крупи;

в) тканини.

2. На території ринку дозволено продавати:

а) косметично-парфумернї вироби;

б) бойові припаси та спеціальні засоби самооборони;

в) кондитерські вироби виготовлені в домашніх умовах.

3. У разі здійснення виїзної торгівлі торговельне підприємство на робочому місці

продавця встановлює табличку із зазначенням...

а) прізвища, імені та по батькові продавця;

б) найменування підприємства, його адреси;

в) правильні відповіді а й б.

4. У разі здійснення виносної торгівлі на робочому місці продавця - підприємця

повинна бути інформація про...

а) прізвище, ім’я та по батькові підприємця;

б) дані про державну реєстрацію;

в) правильні відповіді а й б.

5. Чи має право суб’єкт торговельної діяльності встановлювати режим роботи

торговельного об’єкта?

а) має;

б) не має.

в) має, у випадку передбачених законодавством. за погодженням з органами місцевого самоврядування.

6. У разі закриття торговельного об’єкта на ремонт, суб'єкт господарювання повинен розмістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про...

а) дату закриття;

б) дату та причину закриття;

в) дату та період закриття.

7. Чи дозволяється продавати товари, що надійшли без документів передбачених

законодавством, зокрема, які засвідчують їх якість та безпеку?

а) так;

б) ні.

8. Працівникам магазину заборонено...

а) приховувати або затримувати реалізацію наявних в продажу товарів;

б) примушувати покупця придбати товари непотрібного йому асортименту;

в) усі відповіді правильні.

9. Чи повинен працівник, який проводить розрахунки з покупцями приймати від

них зношені банкноти та монети?

а) так;

б) ні;

в) частково.

10. Вибрані але не оплачені непродовольчі товари споживач має право залишити

на зберігання в торговельній залі...

а) за домовленістю з адміністрацією торговельного об'єкта;

б) за згодою продавця;

в) за домовленістю з адміністрацією торговельного об'єкта та із зазначенням на виписаному товарному чеку часу оплати.

11. Чи має право споживач, придбані великогабаритні товари залишити на зберігання в магазині?

а) не має;

б) має право за домов… Продолжение »

Сделать бесплатный сайт с uCoz